Właściwie dobrane programy firmowe niosą za sobą wiele korzyści. Kiedy warto zdecydować się na wdrożenie oprogramowania CRM?
Przedsiębiorcy mają obecnie do dyspozycji szeroką gamę programów firmowych. Wśród nich znajdują się także system CRM, które dedykowane są do obsługi klientów. W jakich firmach sprawdzi się takie oprogramowanie? Jakie funkcje może zaoferować? Jak wybrać najlepszy CRM dla firmy?
Czym są systemy CRM?
CRM, czyli Customer Relationship Management jest rodzajem systemu komputerowego, który przeznaczony jest dla firm, by wspierać procesy obsługi klienta.
Poprzez oprogramowanie CRM przedsiębiorstwo może uzyskać narzędzia umożliwiające efektywniejsze pozyskiwanie klientów oraz ich utrzymanie.
Za pomocą systemów CRM można zatem wspierać pracę wielu działów w firmie, do których zaliczają się między innymi marketing, sprzedaż, serwis oraz, oczywiście, dział obsługi klienta.
Obecnie do dyspozycji jest pełna gama systemów CRM, wśród których znajdują się również systemy działające online, które nie wymagają instalowania ich na komputerze. Dzięki nim pracownicy firmy mogą korzystać z nich w dowolnym miejscu, także wtedy, gdy prowadzą działania terenowe.
Oprogramowanie CRM – jakie oferuje funkcje?
W ramach oprogramowania CRM można korzystać z pełnej gamy funkcji, które usprawniają procesy prowadzenia obsługi klienta.
Systemy tego typu pozwalają między innymi na korzystanie z poniższych rozwiązań:
- bazy danych gromadzące informacje o klientach wraz z opcją łatwego wyszukiwania i kategoryzowania danych,
- personalizowanie ofert na podstawie dotychczasowej historii zakupowej klientów,
- automatyzowanie obsługi klientów, między innymi przez współpracę z call center,
- zarządzanie magazynem, a także kompletowanie i przygotowywanie zamówień dla klientów,
- kompleksowa analiza danych dotyczących klientów, między innymi segmentacja klientów, analiza koszykowa.
Warto również wskazać, że oprogramowanie CRM może być zintegrowane z zewnętrznymi systemami oraz platformami, co znacznie ułatwia wymianę danych oraz poprawia efektywność obsługi klientów.
Dlaczego warto zdecydować się na oprogramowanie CRM?
Wdrożenie systemu CRM w firmie może być przyszłościową inwestycją. Wśród najważniejszych zalet związanych ze stosowaniem systemów do obsługi klientów znajdują się:
- lepsza organizacja firmy – może ona działać efektywniej, ponieważ może ona skuteczniej zbierać i analizować informacje, przydzielać zadania,
- poprawa relacji z klientami – klienci w firmach, które korzystają z oprogramowania CRM, są bardziej zadowoleni z jakości obsługi,
- oszczędność czasu – oprogramowanie CRM pozwala na zautomatyzowanie wielu czynności, dzięki czemu nie trzeba przeznaczać na nie czasu,
- większe zyski – dzięki systemom do obsługi klienta może osiągnąć wyższe zyski ze względu na lepszą obsługę klienta oraz personalizowanie oferty,
- obniżenie kosztów – wdrożenie systemu CRM może sprawić, że firma będzie osiągała wyższe zyski dzięki zredukowaniu nadmiernych wydatków i oszczędności czasu na obsłudze klienta,
- szerokie możliwości integracji – dzięki nim systemy CRM mogą współpracować z innymi systemami, co ułatwia wymianę danych pomiędzy nimi.
Systemy CRM – dla kogo będą najlepsze?
Nowoczesne oprogramowanie CRM może sprawdzić się w praktycznie każdej firmie, niezależnie od jej wielkości.
Tego typu oprogramowanie ma bardzo szerokie zastosowanie i rekomendowane jest dla firm w różnych branżach, którym zależy na tym, aby budować wysoką jakość obsługi klienta i dążyć do jeszcze wyższych zysków.
Najczęściej oprogramowanie CRM wybierane jest przez:
- firmy, które obsługują zróżnicowane grupy klientów,
- firmy nawiązujące długoterminowe umowy ze swoimi klientami,
- firmy działające w sektorze B2B.
Z obecnie dostępnymi systemami do obsługi klienta na polskim rynku można zapoznać się już teraz online i porównać ze sobą ich różne funkcje, ceny i możliwości, by wybrać najlepsze oprogramowanie dla swojego biznesu.