Pieniądze w portfelu

Analiza finansowa – realne korzyści dla Twojej firmy

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo straciło na wartości, przestało być rentowne i utraciło płynność finansową, zapoznaj się z pojęciem analizy finansowej. To popularne narzędzie wybierane dziś przez przedsiębiorców, którzy dążą do rozwoju firmy i zwiększenia jej przyszłych dochodów. Być może podejmujesz złe decyzje lub Twoja inwestycja okazała się nietrafiona? Analiza finansowa ukaże istotę problemu i pozwoli Ci wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Dla kogo analiza finansowa?

Obecnie z analizy najczęściej korzystają sami przedsiębiorcy i osoby decyzyjne w firmie. Zarząd otrzymuje bowiem bogate źródło wiedzy o stanie finansowym przedsiębiorstwa. Jednak analiza to nie tylko wykresy i liczby. Dzięki skutecznej ocenie kondycji przedsiębiorstwa można znacząco wpłynąć na przyszłe losy firmy i uchronić ją przed upadłością.
To również doskonała metoda, by ocenić możliwość podjęcia współpracy z przyszłym przedsiębiorcą. Dzięki temu podjęcie decyzji znacznie się ułatwi i da konkretną odpowiedź na sens inwestowania w dane przedsiębiorstwo.
Analiza finansowa to również niezbędne narzędzie w przypadku instytucji kredytujących. Dzięki temu banki, parabanki określają kondycję finansową firmy i mogą podjąć decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego.

Rodzaje analizy finansowej

Analiza finansowa bada różne obszary działalności firmy. Zazwyczaj dotyczy działań przeszłych i bieżących. Zatem:

1. Analiza wstępna – ocenia efektywność i zasadność prowadzonych działań i podejmowanych decyzji.

2. Analiza bieżąca – bada i kontroluje działania w czasie rzeczywistym. Wykrywa odchylenia i nieprawidłowości oraz pozwala je skorygować.

3. Analiza następcza – to ocena sytuacji i rezultatów działań podejmowanych w przyszłości.

Ponadto ze względu na szczegółowość badań wyróżnia się analizę ogólną, która porównuje podstawowe współzależności pomiędzy zjawiskami finansowymi oraz analizę szczegółową, która ocenia stan badanych zjawisk i określa ich przyczyny.

Bez względu na rodzaj analizy istotna jest celowość badania. Pozwoli to na trafne zdefiniowanie problemu i pozwoli opracować skuteczną strategię na przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *